Tyto obchodní podmínky upravují, blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je AUTODÍLY PEMA s.r.o. se sídlem Ostrava - Hrabová, U Řeky 909, 720 00, IČO 27810593 (dále jen prodávající), a kupujícího. 

I. Vymezení pojmů

Prodávající

AUTODÍLY PEMA s.r.o., IČO 27810593 se sídlem Ostrava - Hrabová, U Řeky 909, 720 00. Společnost prodávajícího je zapsaná v obchodním rejstříku pod spisovou značkou C 52435 vedenou u rejstříkového soudu v Ostravě.

Kontaktní telefon: +420 558 431 528
Kontaktní e-mail: info@autodily-pema.cz

Kupující

Kupujícím je vzhledem k platné právní úpravě spotřebitel nebo podnikatel
.

Kupující / spotřebitel 

Za spotřebitele se považuje osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.

Kupující, který není spotřebitel, je podnikatel

Za podnikatele se považuje osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti, na vlastní účet a vlastní zodpovědnost. Za podnikatele je pro účely ochrany spotřebitele považována také osoba, která jedná a uzavírá smlouvy jménem nebo na účet podnikatele.

Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), ve znění pozdějších předpisů (dále jen občanský zákoník) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 374/2022 Sb.). Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.). Případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně po dle práva České republiky a případně příslušnými soudy České republiky.

Kupující (spotřebitel) může využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může kupující (spotřebitel) kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce a postupovat dle uvedených informací. Více informací a možnost podat návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu nalezne kupující zde: Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (ADR). Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporu s kupujícím, pokud je kupující neodmítne.

Nabídka

je právní jednání směřující k uzavření smlouvy, pokud obsahuje podstatné náležitosti smlouvy tak, aby smlouva mohla být uzavřena jeho jednoduchým a nepodmíněným přijetím, a pokud z něho plyne vůle navrhovatele být smlouvou vázán, bude-li nabídka přijata.

Má se za to, že návrh dodat zboží nebo poskytnout službu za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. 

 

II. Informace před uzavřením smlouvy

a) Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky při uzavírání smlouvy prostředky komunikace na dálku (vyjma zvolené smluvní přepravy). Náklady na komunikaci na dálku hradí kupující sám (dle telefonního příp. internetového tarifu kupujícího)

b) Ceny zboží a služeb na stránkách provozovaných Prodávajícím jsou uváděny včetně DPH a všech zákonných poplatků. Náklady na dopravu, balení a platbu se liší dle zvoleného způsobu přepravy a platby. Ceník přepravy a platby je uveden na webových stránkách Prodávajícího (v informačním článku a při objednání přímo v košíku). 

c) Ceny zboží nejsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování

d) Zákazníkům přihlášeným do zákaznického účtu může být nabídnuta zvýhodněná cena na vybrané produkty, zákazník je informován na e-shopu Prodávajícícho

d) Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky

e) Kupující se při výběru zboží nemůže odchýlit od nabídky prodávajícího. Pokud kupující v objednávce uvede jiné zboží, popř. zboží s jinými vlastnostmi, než které nabízí prodávající, smlouva nevznikne. Prodávající rovněž nemůže dodat jiné zboží, než si kupující objednal, ledaže se oboustranně dohodnou jinak

f) Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. 

g) Vzniklá kupní smlouva, resp. daňový doklad, bude uložena v elektronickém systému prodejce. Na žádost kupujícího bude smlouva odeslána v elektronické podobě

h) Obrázky u zboží mají pouze ilustrativní charakter a nemusí odpovídat skutečné podobě věci

i) Veškeré nabízené náhradní díly jsou určeny k montáži pouze odborným servisem, v případě reklamace může být vyžadováno potvrzení o odborné montáži příslušného servisu případně další podstatné dokumenty (viz dále)

j) V případě, kdy se jedná o speciální zboží na objednávku nebo množství zboží, které není obvyklé, může být ze strany Prodávajícího požadována úhrada zálohy. O požadavku zálohové platby bude Prodávající Kupujícího informovat neprodleně

k) Stížnosti a připomínky kupujícího, které se týkají smluvního vztahu uzavřeného mezi Prodávajícím a Kupujícím, vyřizuje prodávající v souladu s platnými předpisy. Stížnosti a připomínky může Kupující uplatnit osobně v pobočce Prodávajícího v Ostravě - Vítkovicích, telefonicky nebo jinou elektronickou formou na kontaktech uvedených na stránkách příslušného e-shopu Prodávajícího. Pokud je stížnost svým obsahem reklamací zboží, bude jako reklamace zboží i vyřízena

l) Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.

m) Jako záruční list slouží nákupní doklad.

n) v případě reklamace DPF filtru a některých dalších speciálních dílů (viz Speciální reklamační podmínky) je nutné vždy přiložit doklad o montáži v odborném servise a připojit výpis z diagnostiky

o) cena zboží je vždy uváděna za 1ks, není-li výslovně uvedeno jinak

p) v případě nákupu zboží, na které se vztahuje záloha na vratný díl (v katalogu je označeno "Může být účtována záloha na vratný díl") nebo je uvedena konkrétní výše zálohy, je zákazníkovi naúčtována záloha, která se vyplácí zpět po vrácení původního dílu, který musí splnit podmínky výrobce. Přesnou výši zálohy (pokud není přímo u detailu zboží uvedena její výše) sdělíme zákazníkovi vždy před odesláním objednaného zboží. Podrobné podmínky programu vratné díly najdete v příslušném článku Záloha na vratný díl - podmínky vrácení. V některých výjimečných případech (nekonzistence dat dodavatelů atp.) se může stát, že díl není označen jako zálohovaný. Pokud to po objednání zjistíme, zákazníka kontaktujeme ihned před vyřízením objednávky

q) pokud není ujednána jiná lhůta dodání zboží, prodávající dodá v běžných dodacích lhůtách uvedených u každého produktu, ve výjimečných případech může být sjednána dodací lhůta delší) Prodávající může Kupujícímu poskytnout návod k nabízenému zboží také elektronickou cestou, nejčastěji jako přílohu e-mailu zaslanou na elektronickou adresu Kupujícího

 

III. Objednání 

 Objednat na webovém rozhraní prodávajícího (dále jen e-shop) je možno těmito způsoby: 

  • využitím on-line objednávky v e-shopu Prodávajícího
  • telefonicky
  • e-mailem

Náležitosti objednávky

  •  U on-line objednávky je nutné vyplnit označená políčka: 
  • jméno, fakturační adresa, IČ, DIČ (podle toho, zda je kupující spotřebitelem či není)
  • telefonické spojení, nutné pro případné změny typu zboží
  • kód, popis, množství a cena zboží dle ceníku
  • případné doplňující údaje

Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu, spočívající zejména ve vložení požadovaného zboží do košíku, volby přepravce a platební metody pro uhrazení objednávky. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění veškerých, formulářem předepsaných, údajů a náležitostí.

Veškeré podané objednávky některým z výše uvedených způsobů jsou závazné, kupující je povinen objednávku zaplatit a převzít.  

 

IIIA. Uživatelský účet na e-shopu Prodávajícího

Kupující může na webovém rozhraní obchodu (dále jen e-shop) provádět objednávání zboží bez registrace nebo také vytvořit registraci, přistupovat do svého uživatelského rozhraní a provádět objednávání zboží z něj. 

Při registraci na e-shopu prodejce a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující povinen při jakékoliv jejich změně aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou Prodávajícím považované za správné. 

Přístup k uživatelskému účtu je chráněn jménem a heslem (případně 2fa autorizací). Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. 

Kupující není oprávněn umožnit využití uživatelského účtu třetím osobám. 

Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popřípadě nutnou údržbu hardwaru nebo softwaru třetí strany. 

 

IV. Uzavření kupní smlouvy

Kupní smlouvu může Kupující uzavřít tak, že příjme návrh k uzavření smlouvy na e-shopech Prodávajícího tak, že zboží nebo služby vloží do košíku a odešle objednávku. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodě. Než Kupující závazně potvrdí objednávku, má právo zkontrolovat obsah objednávky, zejména konečnou cenu vč. DPH, všech poplatků vč. poplatků za zvolený způsob dopravy a vložených údajů a může je před odesláním objednávky též měnit.

Smlouva s kupujícím vzniká závazným odesláním objednávky Kupujícím a jejím potvrzením Prodávajícím. Prodávající přijetí objednávky potvrdí kupujícímu neprodleně po obdržení objednávky informačním e-mailem na elektronickou adresu kupujícího.

Přílohou tohoto potvrzení je aktuální znění Obchodních podmínek.

V případě, že v tomto potvrzení kupující nalezne nějaké nesrovnalosti, neprodleně kontaktuje prodávajícího. Pokud kupující vyžaduje potvrzení objednávky telefonicky, uvede toto zřetelně do poznámky v objednávce.

Vzniklou smlouvu lze měnit pouze po oboustranné dohodě Kupujícího s Prodávajícím nebo ze zákonných důvodů.

Kupní smlouvou se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu věc za cenu platnou v době objednání, v ujednaném množství a jakosti, s výjimkou případů, kdy jsou vyčerpány zásoby, nebo Prodávající ztratil schopnost plnit. Kupující bere na vědomí, že se mohou vyskytnout případy, kdy kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku technické chyby v informačním systému při zpracování cen. V takovém případě kupní smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím nevznikne a prodávající obratem po zjištění technické chyby o této skutečnosti Kupujícího informuje.

Kupní smlouvou se Kupující zavazuje odebrat objednané plnění v ujednaném množství a za sjednanou cenu.

Kupující se stává vlastníkem věci teprve úplným zaplacením kupní ceny.

Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.

Prodávající si mimo jiné vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy, na základě dohody s kupujícím, v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že Kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu a k uzavření Kupní smlouvy nedojde. 

V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.

 

V. Odstoupení od kupní smlouvy

Odstoupení od smlouvy spotřebitelem

V případě, že je Kupujícím spotřebitel a smlouva je uzavřena distančním způsobem (na dálku, typicky pomocí internetu nebo telefonu), má takový spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do 14dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující spotřebitel v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží (rozsah vyzkoušení analogicky, jaký byl možný v kamenné prodejně).

Spotřebiteli je umožněno odstoupit od smlouvy prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy umístěného na internetových stránkách Prodávajícího, tento způsob Prodávající doporučuje. Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí Kupujícímu v elektronické podobě jeho přijetí.

Odstoupit je také možné korespondenčně zasláním odstoupení nebo osobní návštěvou na adresu provozovny, Autodíly PEMA s.r.o., U Řeky 909, 720 00 Ostrava – Hrabová nebo jiným jednoznačným projevením vůle odstoupit od smlouvy na oficiálních komunikačních kanálech nabízených prodávajícím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu na své náklady, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy zboží, které od Prodávajícího obdržel. Zboží by měl spotřebitel vrátit úplné, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. Při zaslání je nutné zboží zabalit v souladu s přepravními podmínkami přepravce.

Pro možnost využití zákonné lhůty pro odstoupení ve 14denní lhůtě je rozhodné dodání nebo odeslání zboží k vrácení nebo oznámení vůle zboží vrátit v uvedeném termínu. Pokud se rozhodnete odstoupit od kupní smlouvy a vrátit zboží v uvedené lhůtě, vždy nás kontaktujte telefonicky nebo emailem, nejlépe vyplněním a zasláním zde uvedeného formuláře.

Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, jež od Kupujícího obdržel a to způsobem, kterým je od Kupujícího přijal nebo jiným způsobem, na kterém se s Kupujícím dohodl a nevzniknou tím kupujícímu další náklady.

Prodávající však není povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu dříve, než spotřebitel předá Kupujícímu předmětné zboží nebo prokáže, že toto zboží odeslal.

Spotřebitel nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy ve 14denní lhůtě odstupuje.

Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností Kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.

Spotřebitel nemůže odstoupit od kupní smlouvy ve výše uvedené lhůtě, jestliže: 

  • Objednal zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího, k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy
  • Objednal zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu
  • Objednal zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím
  • Objednal zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpět

Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od smlouvy dle § 53 odst. 7 obč. z., darovací smlouva pozbývá účinnosti a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky. 

Při vrácení Prodávající doporučuje vždy zachovat původní obal. Přímo na obal zboží nepatří žádné samolepky nebo lepící páska. Obal je součástí výrobku, po jeho znehodnocení může být účtována poměrná částka za uvedení zboží do původního stavu. 

Odstoupení od smlouvy podnikatelem

Kupujícímu, který je podnikatel, může Prodávající umožnit odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dní.

Pokud Prodávající umožní kupujícímu – podnikateli, odstoupit ve lhůtě 14 dní od kupní smlouvy, bere kupující – podnikatel na vědomí, že vrácená kupní cena za zboží může být ponížena o částku odpovídající snížení hodnoty zboží. Kupující – podnikatel, bere na vědomí, že bude-li hodnota zboží snížena například použitím zboží jinak než pro seznámení se se zbožím v přiměřeném rozsahu, jeho opotřebením v rozsahu, který nebyl nutný pro přiměřené seznámení se se zbožím a jeho vlastnostmi, nevrácením kompletního zboží včetně originálního obalu, je Prodávající oprávněn účtovat částku kompenzující snížení hodnoty zboží a jeho znovuuvedením do prodeje.

Náhrada za snížení hodnoty zboží či náhrada účelně vynaložených nákladů za znovuuvedení do prodeje bude započtena do vrácené kupní částky zboží.

Kupující – podnikatel nemůže odstoupit od smlouvy pro výskyt vady na zboží. Kupující – podnikatel nemůže požadovat dodání nového zboží, pokud nemůže vrátit původní zboží v tom stavu, ve kterém je obdržel. To neplatí, pokud:

  • došlo ke změně stavu zboží důsledkem prohlídky za účelem zjištění vady zboží
  • pokud kupující použil zboží ještě před zjištěním vady
  • pokud kupující pozměnil zboží při obvyklém použití

 

VI. Převzetí zásilky od přepravce

Při převzetí zásilky je kupujícímu, který je spotřebitelem, doporučeno překontrolovat stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky, poškození krabice, apod.) a odmítnout převzetí na pohled neúplné nebo poškozené zásilky. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno bez zbytečného odkladu telefonicky oznámit prodávajícímu. Dále je nutné sepsat s dopravcem zápis o škodě a tento zaslat faxem nebo e-mailem prodávajícímu. Pokud doporučené kroky spotřebitel při dodání vadné zásilky učiní, výrazně tak přispěje k rychlému řešení reklamace dodaného zboží a jeho novému dodání. V opačném případě se může spotřebitel vystavit situaci, kdy mu prodávající prokáže, že zboží bylo dodáno v pořádku – tedy nepoškozené, tím ovšem nemůže být jakkoli omezeno právo spotřebitele uplatnit svá práva plynoucí z příslušné kupní smlouvy.

Pokud kupující zjistí poškození zásilky, které nebylo na první pohled patrné při přebírání zboží, až po rozbalení, je povinen neprodleně informovat přepravce a reklamovat poškození zásilky při přepravě (postup stejný viz. výše). Rovněž je nutné o této skutečnosti informovat prodávajícího.

Pro kupujícího, který není spotřebitelem, platí povinnost překontrolovat stav zásilky dle výše uvedeného postupu. V případě převzetí zásilky od dopravce nemá tento kupující žádné nároky na pozdější reklamace poškozené zásilky vůči prodávajícímu. Převzetím zásilky je další reklamace ohledně poškození a neúplnosti zásilky řešena pouze s dopravcem.

Po převzetí zásilky je rovněž nutné co nejdříve zkontrolovat kompatibilitu zakoupených dílů s Vaším vozem. Zákonná lhůta pro vrácení zboží při distančním způsobu nákupu je 14 dní. 

VI a. Převzetí zboží na prodejně Autodíly PEMA nebo výdejním místě Autodíly PEMA (nikoliv partnerských přepravců)

V případě, kdy je zakázka zaplacena předem (platba On-line, Převodem, Splatnost), je při převzetí zboží nutné ověřit, zda zboží vyzvedává pověřená osoba. Ve výzvě k vyzvednutí (SMS, E-mail) za tímto účelem obdrží Kupující unikátní heslo (PIN). Znalost tohoto hesla je podmínkou pro vyzvednutí předem zaplacené zakázky (nahrazuje ověření totožnosti např. dle OP).

V případě, kdy zákazník neprokáže správný PIN, je možné alternativně ověřit totožnost dle občanského průkazu, cestovního pasu, řidičského průkazu… Jméno osoby, která zakázku vyzvedává, musí být shodné s osobou objednatele (uvedena na zakázce).

 

VII. Práva a povinnosti z vadného plnění

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. 

Kupující bere na vědomí, že je povinen Prodávajícímu poskytnout potřebnou součinnost nutnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se mohou lhůty adekvátně prodloužit o čas, kdy Kupující Prodávajícímu neposkytl potřebnou součinnost.

  • Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že v době, kdy Kupující věc převzal, má věc vlastnosti, odpovídající ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti a funkčnosti, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
  • věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že některé vlastnosti se liší nebo že věc má vadu a Kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

Prodávající neodpovídá za vady v těchto případech:

  • je-li vada je na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
  • jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím,
  • vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
  • je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
  • vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.

 

VIII. Uplatnění reklamace

Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, v kterékoliv jeho provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v jeho sídle nebo místě podnikání. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu. Reklamaci lze rovněž uplatnit u osoby, která je k tomu určena v potvrzení, které prodávající kupujícímu vydal, na účtence či v záručním listě, je-li určená osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším.

Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

Pokud by uplatnění práva z vad mělo spotřebiteli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.

Jako doklad o záruce Prodávající vystavuje fakturu, která je zároveň záruční list. Tento doklad obsahuje všechny údaje podstatné pro uplatnění záruky (zejména datum prodeje, délku záruční doby, název zboží, jeho množství a další). V některých případech vystaví Prodávající Kupujícímu dodatečný záruční list.

 

IX. Lhůta pro uplatnění práv

Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží nebo repasovaného může Prodávající lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností. Prodávající smluvní záruku nad rámec záruky zákonné neposkytuje.

Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.

Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.

Pro Kupujícího – Podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění odlišná. V takovém případě je odlišná lhůta pro Kupujícího – Podnikatele zřetelně vyznačena na detailu produktu před jeho koupí.

Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.

 

X. Vyřízení reklamace

Je-li kupující Spotřebitel, prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

Je-li kupujícím Podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout bez zbytečného odkladu. Ve složitějších případech ve lhůtě 60 dnů ode dne uplatnění reklamace. Ve výjimečných, odůvodněných případech (nutnost odborného posouzení v laboratořích výrobce apod.) může být tato lhůta prodloužena. Prodávající o této skutečnosti informuje před uplynutím lhůty 60 dnů.

Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení.  Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.

Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího nebo výtěžek použít na úhradu skladného. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

 

XI. Odpovědnost prodávajícího za vadu, která je podstatným a nepodstatným porušením smlouvy

Má-li věc vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat opravu věci nebo dodání nové věci bez vady, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný (to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. 

Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v uvedených lhůtách, pokud se vada projeví opakovaně nebo je vada podstatným porušením kupní smlouvy.

Je-li vada nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy.  

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti 

Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.

Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.

 

XII. Náklady reklamace a řešení sporů

Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva. Jestli že kupujícímu vzniknul nárok na vrácení všech účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací a spotřebitel zvolil při zaslání zboží jiný než nejlevnější způsob dopravy nabízený prodávajícím, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dopravy.

K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady.

V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů zejména na systém www.vasestiznosti.cz, případně na příslušný soud.

 

XIII. Speciální záruční podmínky

Některé konkrétní druhy produktů (výčet zboží níže není konečný) vyžadují odbornou montáž s přesně daným postupem. V případě reklamace mohou být vyžadovány dodatečné dokumenty (potvrzení o odborné montáži, výpis z diagnostiky…) či související díly (sady) nutné pro komplexní posouzení stavu produktu, montáže a oprávněnosti reklamace. V případě nutnosti doložení dokumentů nebo chybějících dílů budete vždy bez odkladu informováni.

Při nedodání požadovaných dokumentů nemůže být zahájen proces reklamace, neboť požadované dokumenty, příp. chybějící díly sady, jsou nedílnou součástí procesu instalace produktů a uvedené hodnoty a komplexní stav zboží (či celého vozidla) mohou mít přímý vliv na posouzení reklamace.

Kompresor klimatizace

pro úspěšnou reklamaci kompresoru klimatizace je vyžadováno, aby byla dodána kopie dokladu za opravu, ze které je jasně patrné, že výměna kompresoru klimatizace byla provedena následujícím způsobem:

  • Výměna vysoušeče
  • Výměna všech použitých částí (expanzní tryska, expanzní ventil atd.)
  • Vypláchnutí / vyčištění všech částí, které nebyly vyměněny, aby nedošlo k poškození nového kompresoru
  • Doplnění odpovídajícího množství předepsaného oleje

Někdy bývá kompresor dodán bez oleje. V takovém případě je před instalací nutné doplnit chybějící množství. Opravy systému klimatizace může provádět pouze osoba k tomu proškolená a musí postupovat dle pokynů výrobce vozidla.

Pokud nemůžete kompresor vrátit zazátkovaný (pro posouzení zbytkového oleje), je nutné provést kontrolu množství a typu oleje a tyto informace doložit.

V případě reklamace musí být veškeré procesy spojené s výměnou kompresoru (součásti, práce) zdokumentovány na konečném dokladu, který je nutné doložit.

Filtr pevných částic (DPF filtr)

pro úspěšnou reklamaci DPF filtru je nutné doložit následující:

  • výpis z diagnostiky
  • kopii velkého technického průkazu vozu, kde bylo DPF použito
  • informace o montáži DPF (adresa servisu, datum montáže a demontáže, stav km při montáži a při demontáži
  • všechny doklady a faktury

Později dodané podklady již není možné zúčtovat. Bez výše uvedených podkladů není možné posoudit oprávněnost reklamace.

Elektrické součásti (čidla apod.)

V případě závady na elektrických součástech vozidla je nutné vždy přiložit kopii technického průkazu a chybový výpis diagnostiky. Výpis z diagnostiky je požadován na veškeré elektronické díly (váhy vzduchu, EGR, AGR, lambda sondy, škrtící klapky, OE díly, snímače tlaku kola, vzduchové odpružení atd).

 

XIV. Smluvní záruka za jakost

Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco jiného. Není-li výslovně uvedeno jinak, Prodávající smluvní záruku za jakost nad rámec záruky zákonné, neposkytuje.

Pokud potřebujete reklamovat zboží, vyplňte prosím přiložený dokument. Obsahuje údaje, které jsou velmi důležité pro správné a co nejrychlejší vyřízení reklamace autodílů.

 

XV. Ochrana osobních údajů

Všechny osobní údaje jsou považovány za přísně důvěrné a nakládání s nimi je prováděno v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

Prodávající prohlašuje, že veškeré poskytnuté osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze pro účely plnění smlouvy a marketingových akcí Prodávajícího a nebudou nijak zveřejněny ani poskytnuty třetí osobě, s výjimkou uvedenou v bodu VII.a. Kupující dává prodávajícímu souhlas ke shromažďování a zpracování těchto údajů pro účely plnění předmětu smlouvy, typicky dodání objednaného zboží. Jde zejména o jméno, příjmení, dodací adresu, v případě firmy adresu fakturační, IČ, DIČ, podpis, kontaktní telefon a email. V případě vyzvednutí předem zaplaceného zboží (online, převodem), může pro ověření totožnosti být vyžadováno předložení Občanského průkazu nebo Cestovního pasu.

Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům, právo na jejich opravu, doplnění, na základě písemné žádosti má právo na jejich odstranění z databáze Prodávajícího. Osobní údaje jsou archivovány nejméně 7 let nebo nejdéle do odvolání souhlasu s jejich zpracováním. 

Kupující uděluje souhlas s předáním údajů nezbytných k plnění předmětu smlouvy, zejména doručení objednaného zboží, přepravní společnosti. Jedná se zejména o jméno, příjmení, dodací adresa, telefonní, případně emailový kontakt.

Kupující uděluje souhlas prodávajícího k předání osobních údajů, v rozsahu emailová adresa, provozovatelům portálu Heureka.cz, zboží.cz a google nákupy za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem.

Kupující má právo svůj souhlas kdykoliv písemnou formou nebo zasláním elektronickou formou odvolat. 

Zásady zpracování osobních údajů

 

XVI. Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky jsou platné od 6. ledna 2023 a nahrazují veškerá předchozí ustanovení. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění. 

 

V případě, že Váš prohlížeč nepodporuje správné zobrazování PDF souborů, použijte Adobe Acrobat Reader DC.

 

Předešlé obchodní podmínky.