Kompresor klimatizace

pro úspěšnou reklamaci kompresoru klimatizace je vyžadováno, aby byla dodána kopie dokladu za opravu, ze které je jasně patrné, že výměna kompresoru klimatizace byla provedena následujícím způsobem:

  • Výměna vysoušeče
  • Výměna všech použitých částí (expanzní tryska, expanzní ventil atd.)
  • Vypláchnutí / vyčištění všech částí, které nebyly vyměněny, aby nedošlo k poškození nového kompresoru
  • Doplnění odpovídajícího množství předepsaného oleje

Někdy bývá kompresor dodán bez oleje. V takovém případě je před instalací nutné doplnit chybějící množství. Opravy systému klimatizace může provádět pouze osoba k tomu proškolená a musí postupovat dle pokynů výrobce vozidla.

Pokud nemůžete kompresor vrátit zazátkovaný (pro posouzení zbytkového oleje), je nutné provést kontrolu množství a typu oleje a tyto informace doložit.

V případě reklamace musí být veškeré procesy spojené s výměnou kompresoru (součásti, práce) zdokumentovány na konečném dokladu, který je nutné doložit.

Filtr pevných částic (DPF filtr)

pro úspěšnou reklamaci DPF filtru je nutné doložit následující:

  • výpis z diagnostiky
  • kopii velkého technického průkazu vozu, kde bylo DPF použito
  • informace o montáži DPF (adresa servisu, datum montáže a demontáže, stav km při montáži a při demontáži
  • všechny doklady a faktury

Později dodané podklady již není možné zúčtovat. Bez výše uvedených podkladů není možné posoudit oprávněnost reklamace.

Elektrické součásti (čidla apod.)

V případě závady na elektrických součástech vozidla je nutné vždy přiložit kopii technického průkazu a chybový výpis diagnostiky. Výpis z diagnostiky je požadován na veškeré elektronické díly (váhy vzduchu, EGR, AGR, lambda sondy, škrtící klapky, OE díly, snímače tlaku kola, vzduchové odpružení atd).

Při nedodání požadovaných dokumentů nemůže být zahájen proces reklamace, neboť požadované dokumenty jsou nedílnou součástí procesu instalace produktů a uvedené hodnoty mohou mít přímý vliv na posouzení reklamace.