Postup při vrácení, výměně nebo reklamaci zboží

Jak postupovat, když ...

Adresa a kontakty provozovny, kam zasílat veškeré zásilky, vratky, reklamace, dokumenty..

  • AUTODÍLY PEMA s.r.o
  • Šalounova 35, 703 00Ostrava-Vítkovice
  • GSM: +420 724 977 878
  • e-mail: info@autodily-pema.cz

Chci vrátit zboží ve 14 denní lhůtě

Vzorový formulář pro odstoupení spotřebitele od kupní smlouvy

Pokud se jako spotřebitel rozhodnete využít zákonného práva odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží objednaného distančním způsobem, můžete využít níže přiložený formulář nebo jiným způsobem oznámit vůli odstoupení od smlouvy.

Zboží poté zašlete zpět na adresu provozovny. K balíku přiložte buď kopií původního dokladu nebo průvodní dopis, ve kterém uvedete kontaktní informace, číslo zakázky nebo faktury a informaci o tom, že chcete zboží vrátit. Zboží bude po doručení zpět zkontrolováno, následně Vám bude zaslán dobropis, kde uvedete č. účtu, datum a Váš podpis. Peníze budou poté zaslány na Váš účet. Dopravu zboží zpět na adresu firmy hradí zákazník.

Vrácení zboží a jeho obal

Při vrácení zboží pokud možno v maximální možné míře zachovejte původní obal. Nepoužívejte lepící pásku přímo na krabici.

Vždy je vhodné krabici nejprve obalit papírem nebo folií a nakonec krabici zpevnit lepící páskou. Takto znehodnocená krabice výrazně snižuje znovuprodejnost zboží nebo vrácení zboží dodavateli a vystavujete se riziku stržení poměrné částky za znehodnocení zboží.

přelepený obal přelepený obal přelepený obal

Výměna zboží za jiné

Pokud zakoupíte zboží, které si přejete vyměnit za jiné, postupujte stejně, jako byste chtěli zboží vrátit ve 14 denní lhůtě. Zároveň vytvořte novou objednávku na zboží, které si přejete zaměnit. Do poznámky k objednávce, prosím, uveďte, že se jedná o výměnu zboží a napište číslo původního dokladu. Zároveň odešlete zboží určené k vrácení na naši adresu

Jakmile zboží dorazí zpět, zkontrolujeme jej a odešleme Vám zboží nové. Případný cenový rozdíl bude započten, přeplatek vrátíme na účet, nedoplatek uhradíte dobírkou.

Pokud na vyměněné zboží spěcháte, objednejte jej klasicky přes eshop a zaplaťte dobírkou. Zboží, které chcete vrátit, zašlete zpět na naši provozovnu a my na něj po kontrole vystavíme dobropis a peníze za původní nákup zašleme na váš účet.

Reklamace zboží

Pokud potřebujete reklamovat zboží, vyplňte prosím přiložený dokument. Obsahuje údaje, které jsou velmi Obsahuje údaje potřebné k vyřízení reklamace zboží bez zbytečných průtahů..

Pokud požadované informace nedodáte, můžeme vás kontaktovat zpět a požádat o jejich doplnění. Reklamační řízení započne ve chvíli, kdy obdržíme kompletní zboží i informace nutné k reklamaci.

K dispozici je soubor ve formátu Microsoft Excel, který můžete vyplnit na počítači, vytisknout a zaslat se zbožím nebo odeslat emailem nebo využít soubor PDF, který vyplníte ručně a můžete také přiložit k reklamovanému zboží, nebo naskenovat a zaslat elektronicky.

Dopravu zboží k reklamaci hradí zákazník. Pokud je reklamace vyřízena jako oprávněná, může zákazník požadovat proplacení nákladů nutných k zaslání zboží. Výše hrazené dopravy se řídí ustanoveném NOZ jako nejnižší nutné náklady k doručení zboží.

Vrácení nebo reklamace autobaterie

Upozornění: Baterii nelze zasílat poštou nebo běžnými přepravními službami, neboť obsahuje kyselinu (elektrolyt). Zabalení baterie do krabice, aby nebylo vidět, co je obsahem, proto není řešení. U takového balení může při převozu dojít k převrácení baterie a tím vytečení elektrolytu. Za takto poškozenou baterii tedy nemůžeme nést odpovědnost. Neposílejte autobaterie nebo motobaterie zabalené do neprůhledných krabic Českou poštou nebo klasickými přepravci, mohou se poškodit.

Při zasílání je bezpodmínečně nutné označit balík štítkem "NEKLOPIT - KYSELINOVÁ BATERIE"

TYPICKÉ PROJEVY REKLAMOVANÝCH BATERIÍ:

Ze zkušeností vyplývá, že naprostá většina výrobních vad autobaterie se projeví do půl roku od koupě. Proto, pokud se baterie nechová tak, jak očekáváte, zkuste několik našich rad před tím, než baterii odešlete k reklamaci. Z našich statistik vyplývá, že 90% reklamovaných baterií je pouze hluboce vybito, tedy nesprávně používáno. V naprosté většině případů se to týká také motobaterií, u kterých procesy sulfatace vzhledem k malé velikosti probíhají mnohem rychleji. Typické jsou reklamace motobaterií, které přes zimu stály v garáži a na jaro nestartují a nelze je nabít. Baterie je ve většině případů sulfatovaná, tudíž zničená, protože nebyla udržována v nabitém stavu.


  • 1. baterie nestartuje, nedrží kapacitu – pokud víte, že se Vám baterie vybila, nebo byla dlouhý čas neprovozovaná a nenabíjená, je hluboce vybitá. Tento stav velmi rychle vede k degradaci autobaterie a jejímu nevratnému zničení (sulfatace). Řešení: Baterii neprodleně nabijte. Pokud stav hlubokého vybití trval příliš dlouho, může být baterie již poškozena (už týden hlubokého vybití výrazně zkracuje životnost a kapacitu baterie). Baterii je nutné udržovat v nabitém stavu. Pokud jezdíte málo nebo baterii dlouho nevyužíváte, nabíjejte preventivně. Před létem a zimou v každém případě.
  • 2. baterii nelze nabít – pokud je baterie hluboce vybitá, má velmi nízké napětí. Pokud máte automatickou nabíječku, ta špatně určí typ baterie a nabíjení nezapočne. Tento stav je často mylně indikován jako „nelze nabít“ Řešení: použijte klasickou trafo nabíječku k oživení baterie. Jakmile napětí stoupne na vyšší hodnotu, procesorová nabíječka se již chytí. Také je možnost použít procesorové nabíječky s funkcí oživení baterie (recondition). Nouzová možnost je také nechat baterii ve voze, nastartovat pomocí startovacích kabelů a po nějakém čase, kdy baterii dobíjí alternátor, její napětí stoupne a procesorová nabíječka se poté chytí.
  • 3. baterii nabijete a za několik dní, nebo i jednu noc znovu nestartuje – zkontrolujte správnou funkčnost elektrické soustavy v autě. Pokud v autě něco způsobuje vysoký odběr energie (např zkrat, vadný spotřebič apod.), baterie se rychle vybije (postačí i přes noc zapnutá světla). Startovací baterie není konstruovaná na mnoho cyklů úplného vybití a nabití. Životnost baterie potom klesá velmi rychle. Nouzové řešení, pokud si nejste jisti odběrem Vašeho vozu. Baterii nabijte a vyzkoušejte v jiném voze.
  • 4. Baterie nestartuje, ale po připojení na nabíječku hlásí velmi rychle, že je zcela nabitá – je zde možnost, že je již baterie spotřebovaná a její životnost ukončená. Pokud byla baterie dlouho hluboce vybitá, může být již sulfatovaná, tedy zničená. Zkontrolujte také dobíjecí soustavu Vašeho vozu. Pokud je v palubní síti vyšší, než standardní napětí, baterie byla přebíjena. Dlouhodobé přebíjení baterie také vede k jejímu zničení.
  • 5. poškozená baterie – pokud je baterie viditelně poškozená, např. prasklý obal, viditelné poškození obalu nárazem nebo natavené kontakty např. zkratem, nelze uplatnit záruku. Jedná se o mechanické poškození, nikoliv o výrobní vadu.

Pokud žádná z výše uvedených rad nepomůže, kontaktujte nás kvůli reklamaci baterie. Baterie bude podrobena důkladným testům pro zjištění, zda obsahuje výrobní vadu. Záruka se vztahuje pouze na baterie s výrobní vadou.